Mijn eerste week in Praha! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Praha! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Praha!

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 September 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Hee lieve iedereen.

Het is vandaag woensdag, precies een week nadat ik in Praag ben aangekomen. Mijn ouders zijn inmiddels weer terug in Nederland en ik zit hier nu echt helemaal alleen. Het voelt zo apart om hier te zijn, alsof ik een heel ander leven leid. Ik heb niet het idee dat ik een week geleden nog in Bussum was, dit is een nieuwe start. Gelukkig is het een goed begin!

De eerste nacht heb ik in een botel geslapen, waar mijn ouders ook zaten. Die volgende avond ben ik gaan kijken bij een kamer waar ik (gelukkig) meteen in kon. Ik was natuurlijk totaal onvoorbereid, dus beddengoed kon ik van mijn huisgenoot lenen. De volgende dag maar gelijk de Tesco leeggekocht (het warenhuis dat nog geen drie minuten lopen van mijn huis vandaan is). Ik woon midden in het centrum, tussen het oude en het nieuwe centrum in. Ik had geen betere plek kunnen bedenken.

Praag is mooi, helaas wel erg toeristisch. Ik kan nu al niet wachten op november, als alle toeristen weer thuis aan het werk zijn. Wat moet het dan mooi wezen. Natuurlijk heb ik ook lekker de toerist uitgehangen met mijn ouders. Ik heb het oude centrum, het nieuwe centrum, de joodse wijk en Smichov met ze ontdekt. Op mij to do lijstje staat eigenlijk alleen nog maar de Praagse burcht en een Bibliotheek die ik heel graag wil zien. Natuurlijk denk ik dat er door de tijd heen nog veel meer plekken wil, en ga, zien.

Tsjechisch kan ik nog steeds niet, gek genoeg heb ik hier echt geen last van. In de supermarkten brabbelen de caissières Tsjechisch en ik brabbel vrolijk Engels terug. Toch moet ik maar eens beginnen aan die taal, misschien vanavond een eerste lesje?..

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst uit geweest met twee huisgenoten en hun vrienden. Dat was een heel nieuwe ervaring, komend weekend weer! Ik ben de naam van de kroeg waar ik als eerst was vergeten, maar dat is iets wat nergens in Nederland te vinden is. Heel alternatief en niet toeristisch. Wil daar graag nog eens heen. Daarna naar club Roxy geweest, groot en westers.. Beetje vergelijkbaar met de Tivoli in Utrecht. Ook leuk natuurlijk! De grootste toeristische club van Praag moet ik nog verkennen, vraag me af hoe dat is..

Verder heb ik écht nog niks bijzonders gedaan hier en weet ik ook echt niet zo goed wat ik verder kan vertellen. Het is hier ontzettend leuk, ik wil nu al niet meer weg. Mijn studie begint pas over ruim een week dus ik heb nog alle tijd om prachtig Praha te ontdekken!

  • 10 September 2014 - 16:57

    Saskia:

    Jeeeeej, jij houdt ook een blog bij! Ik zal hem elke keer braaf lezen. Ik heb als ik dit lees echt nu al zin in januari hihihi! Veel plezier nog! x

  • 10 September 2014 - 19:10

    Kim:

    Aaaah, iedereen aan het bloggen haha! Super leuk om te lezen Robin! En je moet inderdaad echt een keer naar de grootste club in Praag gaan, alleen al om het een keer te zien ;) Heel veel plezier de komende tijd! Kus

  • 11 September 2014 - 01:38

    Michelle:

    Wat fijn dat je het zo leuk hebt poepie! Ik zal wachten op je volgende verslagje, kusje mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2014

Charles University

13 September 2014

Barcrawl

10 September 2014

Mijn eerste week in Praha!
Robin

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 2223

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: